According to relevant research literature based on Pellerey’s research program, the relation between strategic competences and learning outcomes shows a low or medium strength, and the methods of analysis assume the relation to be linear. This paper, based on research conducted on 1721 middle school students, aims to analyse how the mastery of strategic competences connects with reading comprehension, without making assumptions whether the relation is linear or not.
La letteratura mostra che la relazione tra competenze strategiche e risultati d’apprendimento è d’intensità bassa o media. Tuttavia le tecniche d’analisi utilizzate assumono che la forma della stessa relazione sia lineare. L’obiettivo di questo lavoro è di studiare in che modo la padronanza delle competenze strategiche si associa alla capacità di comprensione della lettura in 1721 studenti della scuola secondaria di I grado senza formulare alcuna ipotesi a priori sulla forma della relazione.
Competenze strategiche e learning outcomes
Giacomantonio A
2020-01-01
Abstract
According to relevant research literature based on Pellerey’s research program, the relation between strategic competences and learning outcomes shows a low or medium strength, and the methods of analysis assume the relation to be linear. This paper, based on research conducted on 1721 middle school students, aims to analyse how the mastery of strategic competences connects with reading comprehension, without making assumptions whether the relation is linear or not.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.