Over the past twenty years, online tutoring models, considered strategic and essential in distance university education paths, have adapted both to the introduction of innovative digital technologies and to emerging new learning modalities. This article aims to provide a narrative literature review, starting from Salmon's seminal text, focusing on the evolution of e-tutoring in a university learning context, to identifying new areas of study and exploration.
Nel corso degli ultimi vent’anni i modelli di tutoraggio online, ritenuti strategici ed essenziali nei percorsi di formazione universitaria a distanza, si sono adattati sia rispetto all’introduzione delle tecnologie digitali innovative, sia in relazione a nuove modalità di apprendimento che vanno affermandosi. L’articolo intende restituire una revisione narrativa della letteratura che, a partire dal testo fondamentale di Salmon del 2000, focalizzi l’evoluzione dell’e-tutoring in un contesto di apprendimento universitario, con l’intento di individuare nuove aree di studio e approfondimento.
E-tutoring in higher education: traditional functions and challenges in the era of generative ai. a narrative literature review
Sorrentino C.;Martiniello L.
2024-01-01
Abstract
Over the past twenty years, online tutoring models, considered strategic and essential in distance university education paths, have adapted both to the introduction of innovative digital technologies and to emerging new learning modalities. This article aims to provide a narrative literature review, starting from Salmon's seminal text, focusing on the evolution of e-tutoring in a university learning context, to identifying new areas of study and exploration.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.