The article focuses on a significant cultural shift occurring in Education: from integration to inclusion in both national and international contexts. Such a shift is analyzed in the light of the special educational need construct and its repercussions in teaching and teacher training in order to promote Learning for all.

La didattica inclusiva per una scuola di tutti e per tutti. Dal riconoscimento dei bisogni educativi speciali alla personalizzazione degli apprendimenti

Cesarano Valentina
2017-01-01

Abstract

The article focuses on a significant cultural shift occurring in Education: from integration to inclusion in both national and international contexts. Such a shift is analyzed in the light of the special educational need construct and its repercussions in teaching and teacher training in order to promote Learning for all.
2017
inclusion
Education
teaching and Learning
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12607/19362
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact