This contribution aims to explore the relationship between digital storytelling and the valorisation of intangible cultural heritage in the context of training and education. From a careful analysis of the scientific literature on the subject, we expect to understand whether digi tal storytel l ing can be an effect ive methodology in formal learning contexts to develop a sense of belonging to the community, leading to recognition and valorisation of local intangible cultural heritage.
Il presente contributo intende esplorare la relazione che intercorre tra la metodologia del digital storytelling e la valorizzazione del patrimonio culturale immateriale nell’ambito della formazione ed educazione. Da un’attenta analisi della letteratura scientifica sull’argomento ci si aspetta di comprendere se il digital storytelling possa essere un’efficace metodologia nei contesti di apprendimento formale per sviluppare il senso di appartenenza alla comunità, portando ad un riconoscimento e alla valorizzazione del patrimonio culturale immateriale locale.
Storytelling digitale ed educazione al patrimonio immateriale: una revisione descrittiva
Fiore I;
2022-01-01
Abstract
This contribution aims to explore the relationship between digital storytelling and the valorisation of intangible cultural heritage in the context of training and education. From a careful analysis of the scientific literature on the subject, we expect to understand whether digi tal storytel l ing can be an effect ive methodology in formal learning contexts to develop a sense of belonging to the community, leading to recognition and valorisation of local intangible cultural heritage.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.