Abstract: Distance learning can be understood as a translation of traditional teaching and not just as its imperfect and evanescent copy. This article discusses the possibility for the human and the educative to insinuate themselves and take a solid place within the mental, conceptual and hermeneutic gap that opens up in the virtual space of a logistical but not relational distance, such as that involved in e-learning.
Sommario: La didattica a distanza può essere intesa come una traduzione della didattica tradizionale e non solo come copia imperfetta ed evanescente. In questo articolo si discute della possibilità da parte dell'umano e dell'educativo di insinuarsi e prendere posto solidamente all'interno del varco mentale, concettuale ed ermeneutico che si spalanca nello spazio virtuale di una distanza logistica ma non relazionale, quale quella coinvolta nell'e-learning.
Tra didattica a distanza e didattica della prossimità: simulazioni, prove ed errori di una nuova relazionalità d’aula
Arsena A
2020-01-01
Abstract
Abstract: Distance learning can be understood as a translation of traditional teaching and not just as its imperfect and evanescent copy. This article discusses the possibility for the human and the educative to insinuate themselves and take a solid place within the mental, conceptual and hermeneutic gap that opens up in the virtual space of a logistical but not relational distance, such as that involved in e-learning.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.