The article crosses the theoretical, pedagogical and experimental hypothesis of a teaching of sexual education in the school bent on the needs and demands of adolescents, pri- vileged interlocutors of a training which, traversing the categories of gender equality, identity and consent, can hook the relational dimension of democratic coexistence.

Questioni di genere e consenso: a lezione di educazione civica

Angela Arsena
2022-01-01

Abstract

The article crosses the theoretical, pedagogical and experimental hypothesis of a teaching of sexual education in the school bent on the needs and demands of adolescents, pri- vileged interlocutors of a training which, traversing the categories of gender equality, identity and consent, can hook the relational dimension of democratic coexistence.
2022
person
sexuality
identity
relationality
democracy
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12607/808
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact