Sorrentino, Clarissa

Sorrentino, Clarissa  

SCIENZE DELL'EDUCAZIONE E DELLO SPORT  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 74 (tempo di esecuzione: 0.022 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
(2015). Flipped Classroom, didattica universitaria e approccio allo studio: Il progetto Tic&DIL 1-gen-2015 Pinnelli, S; Sorrentino, C
A combined computerized approach to improve fluency on a dyslexic reader. Evidence from a case study 1-gen-2012 Pinnelli, S; Sorrentino, C
A COMBINED COMPUTERIZED APPROACH TO IMPROVE FLUENCY ON A DYSLEXIC READER. EVIDENCE FROM A CASE STUDY 1-gen-2012 Stefania, Pinnelli; Sorrentino, Clarissa
ABMove! Didattica Inclusiva per migliorare l'apprendimento e ridurre l'ansia in matematica: Pause Attive curriculum-based 1-gen-2024 Sorrentino, Clarissa; Di Martino, Valeria; Bellacicco, Rosa; Baccassino, Francesca; Fiorucci, Andrea; Pinnelli, Stefania; De Giovanni, Chiara; Bellafiore, Marianna; Rita De Franches, Giorgia; Di Paola, Benedetto; Falzone, Ylenia; Gulbay, Elif; La Marca, Alessandra; Longo, Leonarda; Angelo Navarra, Giovanni; Capone, Francesca; Casi, Raffaele; Sabena, Cristina; Soldano, Carlotta; Talarico, Melania; Bellafiore, Marianna; Di Paola, Benedetto; Gemma Pecoraro, Maria; Scali., Ezio
ABMOVE! Didattica inclusiva per migliorare l’apprendimento e ridurre l’ansia in matematica: pause attive curriculum-based 1-gen-2025 Sorrentino, Clarissa; Di Martino, Valeria; Bellacicco, Rosa
Accessibility in the hospital and technologies to support the quality of life of paediatric patients. The pedagogical intervention 1-gen-2023 Sorrentino, Clarissa; Baccassino, Francesca; Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea
Active breaks for inclusive mathematics: An educational design research approach to developing the ABMOVE! programme 1-gen-2025 Di Martino, Valeria; Moscato, Maria; Sorrentino, Clarissa; De Giovanni, Chiara; Capone, Francesca; Bellacicco, Rosa
AN ADHD STUDENT IN A DIFFICULT CLASSROOM: WHEN THE CONTEXT MAKES A DIFFERENCE 1-gen-2017 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROACH TO STUDYING AND FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN UNIVERSITY 1-gen-2016 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROACH TO STUDYING AND FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN UNIVERSITY 1-gen-2016 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROFONDIMENTO 1 EDIZIONE ITALIANA DELLO STRUMENTO E PROPRIETÀ PSICOMETRICHE 1-gen-2021 Sorrentino, C.; Pinnelli, S.
APPROFONDIMENTO 2 SIMULAZIONE DI UN PERCORSO DI FORMAZIONE 1-gen-2021 Sorrentino, C.; Pinnelli, S.
APPROFONDIMENTO 3 L’INTERVENTO DIDATTICO: ALCUNE STRATEGIE 1-gen-2021 Pinnelli, S.; Sorrentino, C.
Arti Marziali, Adhd e funzioni esecutive. Rassegna di studi internazionale 1-gen-2020 Sorrentino, C
Arti Marziali, ADHD e Funzioni Esecutive. Rassegna di studi internazionale 1-gen-2020 Sorrentino, Clarissa
Classroom-based physical activity effects: a preliminary overview of previous research 1-gen-2024 Bellacicco, Rosa; Soldano, Carlotta; Talarico, Melania; Sorrentino, Clarissa
Coltivare talenti. Sport, educazione, ricerca 1-gen-2025 Sorrentino, Clarissa
Creativity Assessment in school. Reflection from a middle-school Italian study on Giftedness 1-gen-2019 Sorrentino, Clarissa
Didattica Flipped in università. Una riflessione sull’approccio allo studio 1-gen-2015 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
Didattica inclusiva e matematica in movimento: evidenze dal progetto ABMOVE! 1-gen-2025 Sorrentino, Clarissa; Bellacicco, Rosa; Di Martino, Valeria