Tinterri, Andrea

Tinterri, Andrea  

SCIENZE DELL'EDUCAZIONE E DELLO SPORT  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 41 (tempo di esecuzione: 0.013 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A. Sociodemographic and Digital Education Factors Are Associated to General Health, Coping Strategies, and Academic Outcomes of Undergraduate Students during the Post-Pandemic Period. 1-gen-2022 Tinella, L.; Tinterri, A.; Dipace, A.; Ladogana, M.; Loiodice, I.; Bosco, Andrea
After the Pandemic: Teacher Professional Development for the Digital Educational Innovation 1-gen-2023 Eradze, Maka; De Martino, Delio; Tinterri, Andrea; Albó, Laia; Bardone, Emanuele; Saliha Sunar, Ayşe; Dipace, Anna
AI in board Game-Based Learning 1-gen-2023 Tinterri, Andrea; di Padova, Marilena; Palladino, Francesco; Vignoli, Giordano; Di pace, Anna
AI Specialist - a new professional figure for higher education. 1-gen-2024 di Padova, M.; Basta, A.; Dipace, A.; Tinterri, A
Allineare obiettivi ludici e di apprendimento. Verso un framework unitario per il Game-Based Learning 1-gen-2024 Tinterri, Andrea; Pelizzari, Federica; Basta, Angelo; Dipace, Anna
An explorative study of discipline-specific reorganization of assessment during educational emergency – An Italian case 1-gen-2023 Eradze, Maka; Tinterri, Andrea; Di pace, Amma; De Martino, Delio
Analisi della percezione di autoefficacia degli insegnanti partecipanti ai percorsi abilitanti 30 CFU 1-gen-2024 Dipace, A.; Tinterri, A.; Di, Padova
Apprendere con i giochi. Esperienze di progettazione ludica 1-gen-2023 Andreoletti, Massimiliano; Tinterri, Andrea
Are you a left or right-brain type? Persistence of neuromyths in Italian in-service teachers. 1-gen-2024 Tinterri, A.; Zarrilli, Affaitati; M. C., Basta; A., &; Dipace, A.
Associazione tra fattori sociodemografici, politiche di educazione digitale e salute generale, strategie di fronteggiamento, risultati accademici in studenti universitari nel periodo post-pandemico. 1-gen-2023 Bosco, A.; Tinella, A.; Dipace, A.; Ladogana, M.; Loiodice, I.; Tinterri, A
Autobiografia narrativa sui social media: analisi di risonanze emotive e strutture semiotiche attraverso l'IA 1-gen-2023 di Padova, Marilena; Tinterri, Andrea; Basta, Angelo; De Martino, Delio; Di Pace, Anna
Automating board-game based learning. A comprehensive study to assess reliability and accuracy of AI in game evaluation 1-gen-2024 Tinterri, Andrea; Pelizzari, Federica; di Padova, Marilena; Palladino, Francesco; Vignoli, Giordano; Dipace, Anna
Confirmatory analysis of the positive effect of dialogue in the context of Team-Based Learning. Analisi confermativa dell’effetto positivo del dialogo nel contesto del team based learning. 1-gen-2024 Basta, A.; Martino, De; D., &; Tinterri, A.
Constructionism and game-making for learning in the age of Roblox. An analysis of current evidence and future perspectives. 1-gen-2023 Tinterri, Andrea; Antonietta Guerriero, Mariasole; Annoscia, Sabrina; Dipace, Anna
Didattica Non Lineare e Tecnologie in Educazione Fisica: Quali Prospettive per la Formazione degli Insegnanti? 1-gen-2022 Monacis, Domenico; Colella, Dario; Tinterri, Andrea; Dipace, Anna
E-portfolio riflessivo nel Team-Based Learning: risultati di uno studio pilota 1-gen-2024 Tinterri, Andrea; di Padova, Marilena; Clara Di Cataldo, Maria; Basta, Angelo; Dipace, Anna
Empatia nell’era digitale: il ruolo della realtà virtuale nella valorizzazione della cura centrata sul paziente. Una ricerca esplorativa 1-gen-2024 Zarrilli Affaitati, M. C.; Tinterri, A.; Di Padova, M.; Dipace, A
ENHANCING DESCRIPTIVE ASSESSMENT IN PRIMARY EDUCATION THROUGH GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE 1-gen-2024 Padova, Di; Basta, M.; Tinterri, A.; Dipace, A.; Amatori, A.
Evaluating Perspective Teachers’ Reaction to Student-Driven Cognitive Activation with Kahoot!. 1-gen-2024 Tinterri, A; Dipadova, M.; Dicataldo, Mc.; Dipace, A.
Fostering the resilience of University students in the post-pandemic world: the FOSTER project 1-gen-2022 Tinterri, Andrea; Tinella, Luigi; Bosco, Andrea; Loiodice, Isabella; Dipace, Anna