Carruba, Maria Concetta
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.048
AS - Asia 574
SA - Sud America 315
NA - Nord America 101
AF - Africa 18
OC - Oceania 8
Totale 2.064
Nazione #
IT - Italia 811
SG - Singapore 314
BR - Brasile 266
CN - Cina 106
FR - Francia 86
US - Stati Uniti d'America 73
VN - Vietnam 53
NL - Olanda 39
RU - Federazione Russa 32
EE - Estonia 26
DE - Germania 19
IN - India 16
HK - Hong Kong 14
AR - Argentina 13
MX - Messico 13
CO - Colombia 11
ZA - Sudafrica 10
EC - Ecuador 9
AU - Australia 8
BG - Bulgaria 8
ID - Indonesia 8
BD - Bangladesh 7
IQ - Iraq 7
GB - Regno Unito 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CA - Canada 5
KR - Corea 5
PH - Filippine 5
UA - Ucraina 5
FI - Finlandia 4
IL - Israele 4
PK - Pakistan 4
PY - Paraguay 4
SA - Arabia Saudita 4
TW - Taiwan 4
ES - Italia 3
HN - Honduras 3
IE - Irlanda 3
JP - Giappone 3
LK - Sri Lanka 3
MA - Marocco 3
MY - Malesia 3
TN - Tunisia 3
UY - Uruguay 3
VE - Venezuela 3
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BO - Bolivia 2
CH - Svizzera 2
CL - Cile 2
JO - Giordania 2
PE - Perù 2
PR - Porto Rico 2
TR - Turchia 2
UZ - Uzbekistan 2
AT - Austria 1
BZ - Belize 1
CR - Costa Rica 1
CY - Cipro 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EG - Egitto 1
IR - Iran 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
PL - Polonia 1
SV - El Salvador 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 2.064
Città #
Singapore 181
Milan 113
Rome 80
Naples 50
Beijing 36
Turin 25
Ho Chi Minh City 22
Lecce 21
São Paulo 18
Palermo 17
Catania 14
Mannheim 14
Bari 13
Hanoi 13
Hong Kong 12
Venice 12
Moscow 11
Parma 10
Curitiba 9
Porto Alegre 9
Ashburn 8
Brescia 8
Sofia 8
Trieste 8
Bologna 7
Mexico City 7
Rio de Janeiro 7
Verona 7
Amsterdam 6
Angri 6
Belo Horizonte 6
Florence 6
Padova 6
Perugia 6
Ribeirão Preto 6
Santo André 6
Chennai 5
Dubai 5
Pasay 5
Salerno 5
Adelaide 4
Ancona 4
Brasília 4
Bresso 4
Carovigno 4
Cazzago San Martino 4
Lucca 4
Nardò 4
Pereira 4
Piacenza 4
Pomigliano d'Arco 4
Sant'Arpino 4
Sydney 4
Taichung 4
Tiruchirappalli 4
Torre del Greco 4
Villongo 4
Blumenau 3
Bogotá 3
Campodarsego 3
Camponogara 3
Cape Town 3
Capriolo 3
Carbonara di Nola 3
Caserta 3
Casoria 3
Cassina de' Pecchi 3
Chinch'ŏn 3
Cisternino 3
Collegno 3
Colliano 3
Contagem 3
Cusano Milanino 3
Córdoba 3
Dublin 3
Galle 3
Garbagnate Milanese 3
Gricignano di Aversa 3
Guarulhos 3
Helsinki 3
Imola 3
Jerusalem 3
Kuala Lumpur 3
Le Bardo 3
Livorno 3
Marília 3
Massafra 3
Montevideo 3
Monza 3
Nereto 3
Orciano di Pesaro 3
Porto San Giorgio 3
Prato 3
Reggio Calabria 3
Santa Clara 3
Simferopol 3
Sulmona 3
Trecase 3
Vila Velha 3
Villiers-sur-Marne 3
Totale 1.005
Nome #
Accessibilità e inclusione. Il digitale per i Bisogni Educativi Speciali 300
L'e-portfolio e i processi di autodirezione dell'apprendimento 153
TECNOLOGIE PER L’INCLUSIONE E LA PROMOZIONE DEL BENESSERE A SCUOLA 57
Reflections on the Method: among Concepts and Variables derived from the PIAAC 55
Differenziazione didattica e tecnologia: per una scuola in grado di accogliere tutti gli allievi, “non uno di meno” 47
Traghettare la scuola nell'era dell'Intelligenza Artificiale. Educare, progettare e includere 45
Pace, responsabilità, cittadinanza attiva e inclusività. Un’azione congiunta per l’educazione di bambini e bambine. 44
Deprivazione culturale 41
App come ambienti di apprendimento inclusivi: buone prassi per un approccio pedagogico 39
Avatars inclusivi e costruzione dell’identità digitale ai tempi dell’intelligenza artificiale 38
La progettazione didattica come primo strumento per includere e promuovere il successo degli studenti 37
Tecnologia e disabilità. Pedagogia speciale e tecnologia per un’inclusione possibile 33
Competenze emotive nell'era dell'Intelligenza Artificiale a scuola: formazione degli insegnanti e risultati degli studenti. 32
EQUITY AND INCLUSION: COMPARATIVE ANALYSIS ACROSS OECD EDUCATION SYSTEMS 31
Competenze emeotive nell'era dell'Intelligenza Artificiale a scuola: formazione degli insegnanti e risultati degli studenti. 31
Additional support and mediated learning in inclusive education in Europe. In collaboration with ASuMIE Project Team 27
La progettazione didattica è il primo strumento per includere e promuovere il successo degli studenti 26
Le valutazioni a scuola. I processi, i protagonisti, gli strumenti 24
L’analisi precoce delle difficoltà nella fascia 0/6: sperimentazione di uno strumento pedagogico di rilevazione presso le strutture FISM di Parma 24
C.E.T.A.L. CASE STUDY FOR TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT 24
Giocando s' impara? Alla ricerca delle proprietà educative “elevate” di giochi e videogiochi 24
Google Earth in VR, for Students with Special Needs 24
Le valutazioni a scuola. I processi, i protagonisti, gli strumenti 23
EMOTIONAL SKILLS IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE AT SCHOOL: TEACHERS’ TRAINING AND STUDENTS’ OUTCOMES 22
Augmented and Virtual Reality in Education for Young Students with Special Needs: A CNC Milling Machine Application 22
The impact of emerging technologies on teaching: Apulian teachers' perceptions of the use of AI in the classroom 22
EQUITY AND INCLUSION: COMPARATIVE ANALYSIS ACROSS OECD EDUCATION SYSTEMS 22
Bridging Learning Gaps: Pedagogical Perspectives and Best Practices for Apps as Educational Environments 21
Enhancing Inclusive Education for Young Students with Special Needs through Mixed Reality: Exploring the Potential of CNC Milling Machine Application 21
A Grade for Artificial Intelligence: A Study on School Teachers’ Ability to Identify Assignments Written by Generative Artificial Intelligence 21
Back to school e tecnologie: per una “domotica educativa” inclusiva 21
Active Methodologies and New Technologies: A Winning Combination for 21st Century Skills? 20
Artificial Intelligence for Inclusion: Teachers' Perceptions. 20
The Brain at Play: Investigating Motivational Factors and Perceived Effects of High-level Problem-solving in Video Games 20
Per una scuola di tutti e di ciascuno. Tra specificità e compossibilità 20
THINKING OUTSIDE THE FRAMEWORK. DESIGN THINKING AS A NEW EDUCATIONAL PARADIGM FOR EDUCATIONAL INNOVATION 20
Classroom Management And Inclusion: Pedagogical And Technological Approach. 20
Virtual Reality (VR) in Special Education: Cooking Food App to Improve Manual Skills and Cognitive Training for SEN Students Using UDL and ICF Approaches 20
Quale progettazione didattica per promuovere l’inclusione degli studenti con Disturbi Specifici dell’apprendimento: il punto di vista degli insegnanti 19
Uno studio esplorativo sulla percezione della competenza didattica dei docenti dell’Università Telematica Pegaso 19
EMOTIONAL SKILLS IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE AT SCHOOL: TEACHERS’ TRAINING AND STUDENTS’ OUTCOMES 19
Capolavori, significati e letture di senso inclusive 18
ACTION RESEARCH AS A DRIVER OF PEDAGOGICAL INNOVATION : A COMPARATIVE STUDY OF ITALIAN AND SPANISH TEACHER EDUCATION MODELS 18
INNOVAZIONI DIGITALI E PRATICHE INCLUSIVE: LA VOCE DEGLI INSEGNANTI 18
Technology for Inclusion 18
Equità e inclusione: studio comparativo tra i sistemi educativi dell’OCSE. 17
Accessibility for inclusion and well-being in the classroom 17
Accessibility for inclusion: Education technology solutions for special needs in the classroom 16
Extended Reality for Special Educational Needs: From the Design Process to Real Products Through 3D Printing 16
Methodological-didactic teacher education in Italian secondary school and competence assessment 16
L'equipe educativa e la relazione con gli specialisti 16
Educational Opportunities And Challenges. Artificial Intelligence In The Hands Of Teachers And Students To Make Meaningful Change 16
Accessibility for inclusion: education technology solutions for special needs in the classroom 16
Il docente inclusivo in Università: fra presenza, spazi e comunicazione. 16
Best practices of mediated education and teaching. Reflection between theory and experience 15
From Traditional Play to Videogames: Expanding Educational Horizons in the 21st Century 15
ROWING VR TO PROMOTE PHYSICAL LITERACY AND INCLUSION 15
Inclusion at University: a model to taking charge of students with learning disabilities 15
La differenziazione didattica nella scuola dell'infanzia 14
Ipad for inclusion: tools and settings for learners with disabilities or dyslexia 14
Orientare e includere 14
Valutare gli allievi con bisogni educativi speciali 14
Methodological-didactic teacher education in Italian secondary school and competence assessment 14
Doubly Violated: «Extra-ordinary» Women Between Experiences of Discrimination, Violence, and Rebirth 14
Engagement, innovazione e successo formativo: un’indagine sui bisogni formativi dei docenti specializzati per le attività di sostegno 14
Pensare fuori dagli schemi. Implementare il design thinking nella formazione docente 13
Dalla teoria alla pratica. Costruire best practice inclusive attraverso l’innovazione digitale 13
NEET and Educational Poverty: Gamification as a tool for prevention and inclusion/NEET e Povertà Educativa: la Gamification come strumento di prevenzione e inclusion 13
Tecnologia per includere: la sperimentazione di indipendenza, la percezione di sé e il benessere 13
ACTION RESEARCH AS A DRIVER OF PEDAGOGICAL INNOVATION : A COMPARATIVE STUDY OF ITALIAN AND SPANISH TEACHER EDUCATION MODELS 13
Dalla teoria alla pratica: valutare le aspettative iniziali e l’autopercezione degli insegnanti iscritti ai percorsi abilitanti da 30 CFU 13
Le competenze inclusive nell’e-portfolio docente 13
Benessere digitale a scuola: per una didattica digitale sostenibile e inclusiva 13
Narrazione, Tools digitali e Digital Storytelling: sfide e opportunità per la formazione in itinere dei docenti 12
Ipad per includere in classe 12
Re-thinking inclusion for adult people with disability. Residential centers from makeshift solution to educational resource for the community 12
The Assume Project 11
Pace, responsabilità, cittadinanza attiva e inclusività. Un’azione congiunta per l’educazione di bambini e bambine 11
From One – Size – Fits – All – to Personalized Instruction: Leveraging Digital Tools to Support Diverse Learner Needs 11
Ipad in the classroom: perspective of inclusiveness 11
Accessibility in the University. How to do that? 11
Technology for Well-Being at School. App iNclusion by CeDisMa: A Support for Teachers to Teach Inclusively, for Students to Really Learn 10
Innovative teaching and learning experiences in Italy: teachers’ feelings about AI and Active Learning Strategies 10
On the road to inclusion: 7 partner counties 10
From theory to practice: Assessing initial expectations and self-perception of teachers enrolled in the 30 CFU qualification pathways 9
Towards inclusive education in Italy: Addressing systemic barriers and enhancing teacher preparedness for special educational needs 9
A UDL-BASED APPROACH TO AI CHATBOT INTERACTION FOR YOUNG ADULTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES 5
AI e Apprendimento in Ospedale: Revisione della Letteratura e Prospettive per l’Innovazione Didattica e il Sostegno Psicologico 4
L'educazione di genere come contrasto alla violenza e promozione dell'alterià attraverso gli albi illustrati 4
Bridging Technology and Learning: A Case Study on the Role of Augmented Reality in Teaching Daily Life Skills to Individuals with Autism 3
Totale 2.183
Categoria #
all - tutte 9.779
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 9.779


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2023/2024123 0 0 0 0 0 0 0 13 29 18 34 29
2024/20251.462 48 61 51 78 119 52 74 86 221 117 326 229
2025/2026598 121 61 164 232 20 0 0 0 0 0 0 0
Totale 2.183