Dipace, Anna
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 862
AS - Asia 322
SA - Sud America 78
NA - Nord America 32
OC - Oceania 10
Totale 1.304
Nazione #
IT - Italia 642
SG - Singapore 247
FR - Francia 118
BR - Brasile 70
NL - Olanda 58
US - Stati Uniti d'America 26
CN - Cina 19
AU - Australia 10
ID - Indonesia 8
TH - Thailandia 8
GB - Regno Unito 7
MY - Malesia 7
ES - Italia 6
HK - Hong Kong 5
PH - Filippine 5
EE - Estonia 4
FI - Finlandia 4
GR - Grecia 4
IQ - Iraq 4
IR - Iran 4
MX - Messico 4
RO - Romania 4
JP - Giappone 3
LK - Sri Lanka 3
PE - Perù 3
RU - Federazione Russa 3
IN - India 2
IS - Islanda 2
NO - Norvegia 2
SE - Svezia 2
TW - Taiwan 2
UA - Ucraina 2
VE - Venezuela 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AM - Armenia 1
AR - Argentina 1
BD - Bangladesh 1
BE - Belgio 1
BG - Bulgaria 1
CA - Canada 1
CO - Colombia 1
DE - Germania 1
HN - Honduras 1
NP - Nepal 1
PL - Polonia 1
PY - Paraguay 1
VN - Vietnam 1
Totale 1.304
Città #
Singapore 139
Bari 61
Rome 51
Milan 37
Naples 35
Florence 22
Modena 20
Palermo 14
Turin 14
São Paulo 12
Greve in Chianti 10
Vieste 10
Brescia 8
Rho 7
Amsterdam 6
Bologna 6
Melbourne 6
Parma 6
Semarang 6
Terlizzi 6
Zhengzhou 6
Aversa 5
Bangkok 5
Castellammare di Stabia 5
Catania 5
Putignano 5
Rio de Janeiro 5
Venice 5
Afragola 4
Ancona 4
Bonito 4
Campos dos Goytacazes 4
Cluj-Napoca 4
Genoa 4
Mexico City 4
Nola 4
Perugia 4
Porto Sant'Elpidio 4
Santa Clara 4
Xiamen 4
Ashburn 3
Battipaglia 3
Bergamo 3
Bisceglie 3
Brasília 3
Cagliari 3
Caserta 3
Corato 3
Grugliasco 3
Lecce 3
Moscow 3
Noicattaro 3
Padova 3
Piliyandala 3
Pozzuolo del Friuli 3
Sarno 3
Sassari 3
Teramo 3
Thessaloniki 3
Trieste 3
Utrecht 3
Vicenza 3
Zanica 3
Akureyri 2
Altamura 2
Arapiraca 2
Baghdad 2
Boydton 2
Carini 2
Castel Volturno 2
Council Bluffs 2
Davao City 2
Dongguan 2
Exeter 2
Fulham 2
General Trias 2
Gravina di Catania 2
Hobart 2
Hong Kong 2
Hyderabad 2
Johor Bahru 2
Kuching 2
Lodi Vecchio 2
L’Aquila 2
Macerata 2
Messina 2
Molfetta 2
Montesilvano Marina 2
Monza 2
Northampton 2
Novoli 2
Oslo 2
Pesaro 2
Pescara 2
Pisa 2
Reggio Calabria 2
San Giovanni Rotondo 2
San Giuseppe Vesuviano 2
San Paolo d'Argon 2
San Pietro Vernotico 2
Totale 708
Nome #
Il digitale a scuola. Dimensioni culturali, pedagogico-didattiche ed organizzative 201
“Mentimeter” e valutazione: uno studio-pilota di gamification 86
Game-Based Learning ed Educazione Alimentare 81
Allineare obiettivi ludici e di apprendimento. Verso un framework unitario per il Game-Based Learning 62
Kahoot! and Student-Generated Formative Assessment: A Pilot Study 42
Playing in the classroom. Italian teachers' acceptance of Game-Based Learning: definition of the instrument and research outcome 34
Game at School? Italian Teachers' Perceptions of the Introduction of Games in the Classroom 26
A pre-post syllabus analysis to assess the impact of the TILD faculty development program. In HELMeTO 2023. 5th International Conference on Higher education Learning Methodologies and Technologies Online. Foggia, September 13th -15th, 2023. Book of Abstracts 26
Assessing the Impact of the TILD Faculty Development Program Through Pre-Post Analysis of Teacher Syllabi 23
Potenziare il Giudizio Descrittivo nella Scuola Primaria con l’uso dell’IA generativa 21
School in the hospital, the key role of an educating community 20
Aerobic and Anaerobic Effect of CrossFit Training: A Narrative Review 19
Contestualizzazione e decontestualizzazione dell'apprendimento. Tra intermedia, narrazioni e cronotopi del sé 17
Fostering the resilience of University students in the post-pandemic world: the FOSTER project 17
Student-generated formative assessment with Kahoot! Report from a pilot study 17
Quando l’istruzione diventa cura: la scuola in ospedale, un esempio di comunità educante 17
Analisi della percezione di autoefficacia degli insegnanti partecipanti ai percorsi abilitanti 30 CFU 17
AI Act: a text analysis 17
REDEFINING “E-TIVITIES”: TOWARDS A FRAMEWORK FOR ONLINE EDUCATIONAL ASSESSMENT 17
The relationship between reaction time and agility performance in young athletes: A study using perception–action technological devices. Journal of Physical Education and Sport 16
AI in board Game-Based Learning 16
Evaluating Perspective Teachers’ Reaction to Student-Driven Cognitive Activation with Kahoot!. 15
Team-Based Learning e tecnologie didattiche: un’esperienza innovative al’università di Foggia 15
Relationship Between Sedentary Lifestyle, Physical Activity and Stress in University Students and Their Life Habits: A Scoping Review with PRISMA Checklist (PRISMA-ScR) 13
Automating board-game based learning. A comprehensive study to assess reliability and accuracy of AI in game evaluation 13
Ultra-Processed Food Intake and Increased Risk of Obesity: A Narrative Review 12
Simulazioni e giochi digitali per l'apprendimento 11
Ricamare l'identità. Il ruolo della donna come tessitrice di appartenenze. Il caso delle donne del Gargano 11
Cognitive Activation with Kahoot! - A tool to Enhance Participation and Metacognition for University Students. In HELMeTO 2023. 5th International Conference on Higher education Learning Methodologies and Technologies Online. Foggia, September 13th -15th, 2023. Book of Abstracts 11
Relationship between Non-Invasive Brain Stimulation and Autonomic Nervous System 11
Analisi dei fattori predittivi dell’abbandono scolastico e loro correlazione con gli output del registro elettronico 10
Un’esperienza di promozione di competenze trasversali e imprenditoriali in un piccolo gruppo di ragazzi con autismo attraverso attività di doppiaggio. 10
Insegnanti e media digitali. Fattori socio-cognitivi e motivazionali che riducono le resistenze all'innovazione 10
Autobiografia narrativa sui social media: analisi di risonanze emotive e strutture semiotiche attraverso l'IA 10
Self-initiated online communities of teachers as an expanded meso space 9
AI EDUCATIONAL TOOLS AND BUSINESS SCHOOLS: A WEBSITES’ CONCEPTUAL CONTENT ANALYSIS 9
E-portfolio riflessivo nel Team-Based Learning: risultati di uno studio pilota 9
ANALYSIS OF CORRELATIONAL FACTORS OF SCHOOL DROPOUT INTENTION IN A SOUTH ITALIAN UPPER SECONDARY SCHOOL 9
Il ruolo dell'insegnante nella progettazione di percorsi didattici inclusivi: dalla formazione iniziale dei docenti al contesto classe 8
Using Chat Gpt To Decode Emotional And Semiotic Elements In Narrative Autobiographies Of Higher Education Students 8
Portfolio e e-portfolio per la valutazione formativa nell’alta formazione: evidenze dalla letteratura 8
Are you a left or right-brain type? Persistence of neuromyths in Italian in-service teachers. 8
The three years MOOC Experience of the University 8
Educational Continuity: The Importance of Expanding School programs in Hospital Settings 8
La Gamification, la motivazione e l’apprendimento 8
Exploring the Interplay between Bone Marrow Stem Cells and Obesity 8
Business School e strumenti di Intelligenza artificiale 7
Bridging Educational Emergency to Digital Pedagogies - Proceedings of the BRIDGES Symposium, Vipava, Slovenia, September 2022 7
Insegnare e apprendere in aula e in rete. Per una didattica blended efficace 7
Constructionism and game-making for learning in the age of Roblox. An analysis of current evidence and future perspectives. 7
AI Specialist - a new professional figure for higher education. 7
Le “Linee Guida per un Progetto di Formazione di Base dell’Infermiere”: uno studio di caso 7
Transitioning from “traditional” to the “new normal” - what is in between? An editorial to BRIDGES symposium proceedings Vipava, Slovenia 7
Brain Neuromodulation Effects on Sport and Nutrition: A Narrative Review 7
Virtual realities and education 7
Relationship between Non-Invasive Brain Stimulation and Autonomic Nervous System 6
TECHNOLOGY-ENHANCED TEAM-BASED LEARNING 6
Presentazione 6
After the Pandemic: Teacher Professional Development for the Digital Educational Innovation 6
La formazione nell'era delle smart cities. Esperienze e orizzonti 6
Business Schools and teaching practices: an online survey 6
Exploring the ketogenic diet’s potential in reducing neuroinflammation and modulating immune responses 6
Stress in the university population: the positive role of physical activity in improving the wellbeing of students 6
Theorising on covid-19 educational emergency: magnifying glasses for the field of educational technology 5
Professional development of teachers: The shift from designers to e-moderators 5
Progettazione di un authentic e-learning environment per la formazione di insegnanti pugliesi sui DSA 5
Empatia nell’era digitale: il ruolo della realtà virtuale nella valorizzazione della cura centrata sul paziente. Una ricerca esplorativa 5
Students’ Coping and Study Strategies: Did Emergency Remote Teaching Support the Students During the Pandemic? 5
Authentic assessment e progettazione per competenze: per costruire comunità di pratica fra gli insegnanti 5
PEER HOMEWORK 2.0 5
Metodi e strumenti per promuovere la digital literacy nell’istruzione superiore 5
Master blended UniFg: tra innovazione dei contenuti e riprogettazione didattica 5
Faculty development model to promote digital educational transformation 5
The Impact of Perception–Action Training Devices on Quickness and Reaction Time in Female Volleyball Players 5
The toll of the Pandemic: Emergency Remote Teaching and Students' Coping and Study Strategies 5
Un modello di formazione blended di Faculty Development: il progetto TILD Unifg 5
Instructional development of business instructors in higher education 5
Instructional Development of Business Instructors in Higher Education: A Scoping Review. 5
How Did University Students Adapt to the “New Normal” of Teaching and Learning During the Pandemic? Preliminary Indications from Semi-structured Interviews 5
Didattica Non Lineare e Tecnologie in Educazione Fisica: Quali Prospettive per la Formazione degli Insegnanti? 5
Student-generated formative assessment with Kahoot! Report from a pilot study. In HELMeTO 2023. 5th International Conference on Higher education Learning Methodologies and Technologies Online. Foggia, September 13th -15th, 2023. Book of Abstracts 4
PROCEEDINGS of ATEE the WINTER CONFERENCE 2018 4
Faculty development e innovazione didattica. Le esperienze dell’Università di Foggia. 4
L’utilizzo di un sistema di crediti di lavoro e di un contratto comportamentale per promuovere soft-skills lavorative in un giovane adulto con Sindrome di Prader Willi 4
Assessment tools for the career planning of adolescents and adults with neurodevelopmental disorders: a systematic review 4
INNOVARE LA DIDATTICA UNIVERSITARIA. L’esperienza del corso di laurea in Infermieristica 4
La narrazione come approccio di studio delle "diete" mediali dei tweens. Il digital storytelling come metodo etnografico e partecipato di ricerca sul consumo mediale 4
Associazione tra fattori sociodemografici, politiche di educazione digitale e salute generale, strategie di fronteggiamento, risultati accademici in studenti universitari nel periodo post-pandemico. 4
Semi-automated Student Feedback and Theory-Driven Video-Analytics: An Exploratory Study on Educational Value of Videos 4
Innovare la didattica universitaria tramite lo sviluppo delle competenze didattiche dei docenti universitari: il Progetto TILD dell’Università di Foggia 4
ORIENTARE IL TERRITORIO PER L’INCLUSIONE: IL CASO DEL PROGETTO “RIGENERAZIONI” E LA CONVENZIONE CON L’APS SACRO CUORE 4
Learning Analytics to Understand the Students’ Sentiments 4
Integrazione dell’Intelligenza Artificiale nella formazione degli educatori socio-pedagogici 4
Analysing emotions to personalise learning for EduOpen Moocs’ students 4
INNOVAZIONE DIGITALE E AUTONOMIA SCOLASTICA: IL MUTATO RUOLO DEL DIRIGENTE 4
How did university students adapt to the “new normal” of teaching and learning during the pandemic? A qualitative study 4
Hybrid Flexible Learning with MOOCs: A Proposal to Reconceptualize the COVID19 Emergency beyond the Crisis 3
Underequipped skilled educators. The case of Southern Italian high school teachers for students with special educational needs 3
Ambienti digitali e valutazione degli apprendimenti. La co-progettazione di un e-portfolio all’interno del Living Lab ScuolAperta 3
La formazione professionale del tecnico della comunicazione e del multimedia. L’esperienza dei percorsi IFTS progettati e realizzati dall’ente Format Group di Lucera 3
Totale 1.316
Categoria #
all - tutte 11.600
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 11.600


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2023/2024135 0 0 0 0 0 0 0 0 0 13 75 47
2024/20251.294 101 96 79 190 127 80 142 128 157 189 5 0
Totale 1.429